Valgfag spiludvikling - obligatorisk opgave

Nyeste versioner

2007 05 11 Level Designer

Bil_LD-110507.rar

Udført af Torben Laursen

Vejledning:

Den venstre listbox skal være markeret for at kunne navigere i banen,
og styringen foregår vha. af WASD, og pil op og ned for at zoome ind og ud.

Status for level designer:

* Tilføjelse af spil objekter
* Redigering af yaw, pitch & roll, dog ikke position.

Mangler:

* Andre views end top view.
* Gem/hentning af filer.
* Alt andet :P

2007 05 11 Udvidelse med Lyd, kamerapositionering og fart

Obligatorisk20070511.rar

Udført af Mikkel, Jon og Morten.

2007 05 10 Udvidelse med Collision Detection

Obligatorisk20070502.rar

Udført af Frank og Kasper.

De ændringer, som er implementeret i denne version kan kort sammenfattes således:

Bilen kører stadig baglæns.

2007 04 27 Udvidelse med kørende bil og bane

Obligatorisk20070427.rar

Denne rettelse er udført af Morten indeholder en kørende model af en Audi samt en bane, den kan køre på.

2007 04 21 Udvidelse med 3D-Models

Obligatorisk20070421.rar

Denne rettelse er udført af Jon, som ledsager sine rettelser med følgende kommentarer:

Jeg har hentet versionen "2007 04 20 Engine og tom model" og indsat koden til at få vist 3d-modellerne.

Alle de linjer jeg har indsat er i regions, kaldet "3D-models (Jon) 20. april" - Det gør det let for folk at se hvem der har lavet hvad og hvornår.
Jeg håber at andre folk, som henter denne version ned vil gøre det samme, når de tilføjer noget.

Jeg har lavet en mappe i projektet, der hedder "3D-Models" , hvor alle objekt klasser, samt X filer og texture filer er placeret for overskuelighedens skyld.

2007 04 20 Engine og tom model

Engine med deviceopsætning og tilknytning af associeret model. Indeholder også en Airplane klasse som dog ikke er instantieret - denne bruges som udgangspunkt for konstruktion af Bil klassen. Obligatorisk20070420.rar.

Diverse bidrag

2007 04 20 Audi

Mesh fil i .x format fra Jesper Mejrup. Audi.rar.

2007 04 20 Engine med timer styring

Visual Studio solution fra Jesper Mejrup. Kaldet af Render metoden styres af timer interrupts. D3DObjekter.rar.

2007 04 25 Particle Editor

Her er et link til et Particle Editor tool program leveret af Jon: http://www.codeninja.ca/users/rgaule/

Alle spil har brugt et particle editor program til at lave deres effekter med, og her er nogen, som har lavet et program hvor man kan lave sine egne effekter.
Programmet er lavet i C# under .NET og sourcekoden til programmet ligger sammen med.

Der ligger en masse effekt samples, hvor man kan afprøve dets muligheder.


Oprettet: 11. maj 2007
Sidst opdateret: 27. april 2007

Index