Videregående systemudvikling

Design I

18. marts 2000

Nogle spørgsmål, som kan besvares, hvis man har læst kapitel 16 og 17 af Larman:

Spørgsmål til kapitel 16. Real use cases.

  1. Hvad er formålet med Real use cases?
  2. Skal man altid lave Real use cases?

Spørgsmål til kapitel 17. Collaboration diagrams.

  1. Hvad er formålet med interaktions diagrammer?
  2. Hvilke typer interaktions diagrammer findes i UML?
  3. Hvilke hjælpemidler har man i processen med udvikling af interaktions diagrammer?

Spørgsmål til kapitel 18. Grasp mønstre.

  1. Hvornår skal mønstrene bruges?
  2. Hvordan defineres begrebet en klasses ansvar?
  3. Er ansvar det samme som metoder?
  4. Hvordan defineres mønster?
  5. Hvad betyder akronymet GRASP?

Spørgsmål til kapitel 19. Design af løsning.

  1. Hvad er udgangspunktet for udarbejdelsen af samarbejdsdiagrammer?
  2. Hvilke samarbejdsdiagrammer skal man udarbejde?