Videregående systemudvikling
Design I
18. marts 2000
Nogle spørgsmål, som kan besvares, hvis man har læst kapitel 16 og 17 af Larman:
Spørgsmål til kapitel 16. Real use cases.
- Hvad er formålet med Real use cases?
- Skal man altid lave Real use cases?
Spørgsmål til kapitel 17. Collaboration diagrams.
- Hvad er formålet med interaktions diagrammer?
- Hvilke typer interaktions diagrammer findes i UML?
- Hvilke hjælpemidler har man i processen med udvikling af interaktions diagrammer?
Spørgsmål til kapitel 18. Grasp mønstre.
- Hvornår skal mønstrene bruges?
- Hvordan defineres begrebet en klasses ansvar?
- Er ansvar det samme som metoder?
- Hvordan defineres mønster?
- Hvad betyder akronymet GRASP?
Spørgsmål til kapitel 19. Design af løsning.
- Hvad er udgangspunktet for udarbejdelsen af samarbejdsdiagrammer?
- Hvilke samarbejdsdiagrammer skal man udarbejde?